Com digitalitzar les teves capacitats

Abans d'iniciar el treball de digitalització del teu negoci, el primer que has de fer és una formació ràpida per saber com treure el màxim profit als teus coneixements, i que t'ajudi a portar el teu negoci a un altre nivell.

 

Com digitalitzar el teu negoci amb pàgines de comerç electrònic

 

Aprofita les xarxes socials

Les xarxes socials són una de les millors eines de màrqueting que hi ha, ja que han esdevingut un espai de difusió que et permet arribar a un públic més ampli.

Qualsevol negoci que busqui digitalitzar-se ha de considerar tenir el seu perfil empresarial a les principals xarxes socials, com Facebook, Instagram i WhatsApp. La teva presència constant en aquestes plataformes és el que marcarà la diferència.

A més, tant Facebook com Instagram tenen plans de publicitat paga que pots utilitzar per difondre el teu producte o servei. Si vols tenir èxit amb les teves campanyes publicitàries, llavors és fonamental que comptis amb lajuda duna agència de màrqueting que tassessori per tenir un millor impacte.

A WhatsApp també tens una bona eina, ja que pots tenir el teu compte d'empresa, i aprofitar tots els beneficis d'aquesta aplicació, com ara tenir el teu catàleg a la vista dels teus clients.

Com digitalitzar el teu negoci amb contingut de valor

Com a negoci digital, és fonamental que brindis contingut de valor a la teva audiència, ja que així brindaràs més confiança als teus potencials clients.

Si no tenies perfils en xarxes socials, i tot just estàs començant, aleshores necessites crear la teva imatge perquè et coneguin i tinguin confiança a l'hora de comprar el que vens.

Com que els usuaris no tenen contacte directe amb els teus productes, és fonamental que els proporcionis tota la informació al respecte. Per això, pots realitzar sessions de fotos, infografies, vídeos i qualsevol altre material exposant els teus productes perquè els usuaris sentin que són a prop seu.

Com digitalitzar el teu negoci amb el màrqueting de continguts

Amb un lloc web actiu i xarxes socials, no és suficient perquè el teu negoci digital sigui exitós, ja que necessites desenvolupar una estratègia de màrqueting de continguts, tenint en compte diferents factors que componen loptimització de motors de cerca, coneguda com SEO.

Quan t'enfoques a generar contingut de valor, necessites saber com optimitzar-lo. Això vol dir que necessites seguir certes estratègies perquè el teu lloc web estigui entre els primers resultats de cercadors com Google o Bing quan un usuari cerca un tema relacionat amb els productes que tens a la venda.

El que necessites és generar trànsit al teu lloc web de comerç electrònic, i de la mateixa manera, has dutilitzar certes estratègies a les teves xarxes socials per atraure més trànsit als teus comptes.

Aquesta no és una tasca fàcil, per la qual cosa és fonamental comptar amb el suport duna agència de màrqueting que torienti en tots aquests conceptes.

Atenció al client

Un dels factors fonamentals per digitalitzar el teu negoci és que necessites oferir un servei al client. Com que els teus potencials clients es comunicaran amb tu a través de la teva web o mitjançant missatgeria instantània a les teves xarxes socials, cal que els ofereixis un servei de qualitat.

Intenta respondre educadament a tots els missatges, a temps i brindant tota la informació que el client està sol·licitant.

A més, en ser un negoci en línia, és possible que els clients sentin certa desconfiança a l'hora de comprar algun producte, per la qual cosa és recomanable que ofereixis diferents alternatives de pagament perquè els teus usuaris confiïn molt més en el teu negoci.

Analytics and metrics

Una de les característiques de qualsevol negoci digital és que heu d'analitzar el comportament de les vostres publicacions, el vostre lloc web i la interacció de l'audiència amb ell.

Realitza reports sobre la freqüència de compres, el perfil dels teus clients, l'abast de les teves publicacions, així com molts altres factors que t'ajuden a mesurar l'exercici del teu negoci.

Podeu utilitzar tota aquesta informació per guiar les vostres estratègies de màrqueting a l'audiència correcta, i fins i tot per modificar el que està fent actualment.

Això és important, ja que si l'audiència que està veient el teu producte no està comprant, aleshores necessites redirigir la teva estratègia a un altre target que hi estigui interessat.