A l'era Digital, la segmentació d'audiències pot arribar a escales mai pensades abans, obrint-nos les portes d'un entorn cada cop més i més personalitzable.
Mentrestant, les agències de màrqueting digital reeixides s'han advocat a desenvolupar plataformes i estratègies basades en la personalització permetent a les marques arribar de manera cada cop més focalitzada als seus clients potencials.
Així, mitjançant un conjunt de característiques, funcions i preferències, els mercats digitals han desenvolupat la capacitat de ser condicionats i segmentats, sigui de manera intencionada o automatitzada, a partir de diferents factors per tal de personalitzar l'experiència dels consumidors accelerant els seus processos de compra.
Tipus de segmentacions de mercats
Segmentacions demogràfiques
Aquestes segmentacions permetran a la teva marca o empresa qualificar el perfil o els perfils dels teus consumidors a través d'una “perspectiva personal”.
Això vol dir, a través de dades personals com l'edat, el gènere, l'orientació sexual i els ingressos, buscant identificar patrons i preferències potencials entre segmentacions creuades.
Segmentacions geogràficas
Aquest és un tipus de segmentació especialment útil per fer de les teves tàctiques de màrqueting processes més ordenats, fàcils i eficients.
Prenen com a factor rellevant el lloc on es troben els teus consumidors, així com els volums determinats a cadascun d'aquests llocs i ampliant-los o reduint-los segons el teu aparell de distribució o en base a estratègies o projectes focalitzats; prenent per exemple ràdios segons països, ciutats o codis postals.
Segmentacions pictogràfiques
Aquest és un tipus de segmentació especialment important perquè la teva marca aconsegueixi “influir” en els comportaments i preferències dels teus compradors potencials.
Això, a partir de la categorització a partir de trets de personalitat, valors, actituds, interessos, experiències i estils de vida.
Segmentació d'audiències per impulsar la marca
L'objectiu central de qualsevol de les campanyes o activitats de màrqueting serà sempre ser rellevant.
Així, malgrat el repte, a mesura que les capacitats i experiències en línia de la teva empresa continuen creixent els clients es mantindran elevant les seves expectatives sobre experiències de marca de consum més fluides i consistents.
Aconseguint la capacitat logística d'un cobrir un públic més ampli i plural, com a part del creixement natural de la teva empresa, la segmentació de públics et permet aprofitar les oportunitats d'aquesta expansió –podent comprendre més a fons les característiques i els comportaments de cadascun dels teus clients– sense haver d'arriscar els teus índexs de conversió, rellevància i veus de marca en cadascun.
Experiències de marca—consumidor
Per ser competitives, les agències de màrqueting digital s'han de posar en el paper actiu de predir quin és el següent pas que podrà fer el consumidor, i sobre això orientar les seves estratègies.
Una manera eficaç daconseguir aquest fi, és usant mètodes com les segmentacions predictives del mercat.
Com a mètode d'avantguarda, la predicció d'experiències de marca -consumidor et permetran obtenir una comprensió en temps real d'on es troba una persona al funnel de vendes, i sobre com la marca el pot portar al llarg del camí, més o menys ràpidament, cap a la compra.
Una comprensió més o menys predictiva dels teus clients et permet, alhora, evitar llançar i segmentar continguts que resultin irrellevants, aconseguint els teus consumidors només en el moment adequat al cicle de compra.
Dissenya les teves estratègies basades en segments
Com sabem, la innovació tecnològica continua evolucionant les necessitats i preferències dels clients. No obstant això, hi ha dos enfocaments que, sense importar el o els tipus de segmentacions que vulguis emprendre, resulten fonamentals:
Posicionament
Aquest enfocament, comporta que fins i tot quan ja hagis recopilat el teu perfil de client, encara hi haurà molts passos a seguir abans que sigui el moment d'enviar el teu missatge publicitari o de vendes.
Sent només després d'això, que la teva marca o empresa decidirà com atendre millor els clients seleccionats. Incloent-hi com posicionar-se davant d'ells al mercat i la manera de diferenciar-se d'altres competidors.
Orientació
Dins aquest enfocament, lespecialista de màrqueting haurà de determinar quin dels segments ofereix les millors oportunitats per a la campanya particular.
Com sabem, les campanyes digitals poden arribar a ser increïblement costoses per a un negoci emergent, per la qual cosa ha de ser una bona pràctica concentrar-se a ingressar només en aquells segments en què es genera el valor més gran per al client al llarg del temps, en base a una estimació a llarg termini.
Sent que una vegada que l'empresa hagi triat una posició desitjada i una campanya específica, aquesta pugui prendre les mesures necessàries per lliurar i comunicar aquesta posició al públic objectiu.
En definitiva, a partir d'una comprensió més gran sobre els comportaments dels clients, gràcies a la segmentació digital, els equips de màrqueting aconseguiran augmentar les seves capacitats de crear pronòstics precisos i/o models predictius per a les seves campanyes. Sent el resultat campanyes d'alt impacte, més específiques i rellevants que permeten aconseguir consolidar majors índexs de conversió així com una satisfacció més gran dels clients en les seves experiències de marca.