El remàrqueting és una estratègia de màrqueting digital que consisteix a tornar a mostrar anuncis a persones que ja han interactuat amb el teu lloc web o la teva marca en el passat. Aquesta tècnica és molt efectiva per recuperar clients potencials perduts, ja que els recorda la teva marca i els ofereix un incentiu perquè et tornin a considerar.
En aquest article, t'ensenyarem com utilitzar el remàrqueting per recuperar clients potencials perduts i millorar així les teves conversions i vendes.
Identifica els clients potencials perduts
El primer que has de fer és identificar els clients potencials perduts. Per fer-ho, utilitza eines de seguiment com Google Analytics o Facebook Pixel per saber qui han visitat el teu lloc web en el passat, han afegit productes a la cistella de la compra o han interactuat amb la teva marca a les xarxes socials, però no han completat cap acció.
Quan hagueu identificat aquests clients potencials perduts, creeu una llista de remàrqueting a Google Ads o Facebook Ads per mostrar-vos anuncis personalitzats en el futur.
Dissenya anuncis personalitzats
Els anuncis de remàrqueting han de ser personalitzats i rellevants per als clients potencials perduts. Per fer-ho, utilitza la informació que tens sobre ells, com el seu comportament al teu lloc web o els seus interessos i preferències, i crea anuncis que s'ajustin a les vostres necessitats.
Per exemple, si un client potencial va afegir un producte a la cistella de la compra però no va completar la transacció, pots mostrar-vos anuncis que ofereixin un descompte en aquest producte o en productes similars per incentivar la vostra compra.
Utilitza la segmentació
La segmentació és una tècnica que us permet mostrar anuncis a grups específics de clients potencials perduts en funció del seu comportament o interessos. Utilitza la segmentació per mostrar anuncis diferents a diferents grups de clients potencials perduts.
Per exemple, si teniu una botiga de roba i un client potencial va visitar la secció de roba per a home, podeu mostrar-vos anuncis específics per a roba d'home en lloc d'anuncis generals per a tota la botiga.
Ofereix incentius
Oferir incentius és una tècnica efectiva per recuperar clients potencials perduts. Pots oferir descomptes, promocions exclusives o enviament gratuït per incentivar la compra.
Per exemple, si un client potencial va abandonar la cistella de la compra, pots enviar-li un correu electrònic amb un descompte especial per animar-lo a completar la transacció.
Creeu un sentit d'urgència
Crear un sentit durgència és una altra tècnica efectiva per recuperar clients potencials perduts. Podeu crear un sentit d'urgència oferint promocions o descomptes per temps limitat.
Per exemple, pots enviar un correu electrònic als clients potencials perduts amb un descompte especial que només estarà disponible durant les properes 24 hores.
Utilitza el correu electrònic
El correu electrònic és una eina molt efectiva per recuperar clients potencials perduts. Utilitza el correu electrònic per enviar recordatoris, promocions o descomptes especials als clients potencials perduts
Fes proves A/B
Feu proves A/B per determinar quin tipus d'anuncis, incentius o correus electrònics són més efectius per recuperar clients potencials perduts. Prova diferents combinacions i analitza'n els resultats per saber quines estratègies funcionen millor.
Analitza els resultats
Analitza els resultats de la teva estratègia de remàrqueting per saber quines tècniques estan funcionant millor i quines necessiten ser ajustades. Utilitza eines d'anàlisi com Google Analytics o Facebook Ads per mesurar el rendiment dels teus anuncis i correus electrònics de remàrqueting.
Mantingues l'interès dels clients potencials
Un cop hagueu recuperat als clients potencials perduts, és important mantenir el seu interès en la teva marca i els teus productes o serveis. Ofereix contingut rellevant i útil al teu lloc web ia les xarxes socials per mantenir-los involucrats i encoratjar-los a fer una compra en el futur.
En resum, el remàrqueting és una estratègia efectiva per recuperar clients potencials perduts i millorar les teves conversions i vendes. Identifica els clients potencials perduts, crea anuncis personalitzats i utilitza la segmentació, ofereix incentius, crea un sentit d'urgència, utilitza el correu electrònic, fes proves A/B i analitza els resultats per millorar contínuament la teva estratègia de remàrqueting.