A mesura que l'internet es continua transformant, de la mateixa manera continuen canviant i madurant els usos, els gustos i els estils dels seus consumidors, especialment de la naturalesa d'aquells que, com els gamers, tenen més temps i experiència desenvolupant-se en aquest mitjà.
Així, la importància que ha arribat a tenir a internet aquest grup, amb influència i desenvolupament en temes com els e-sports, el pas al metavers i la gamificació, és incommensurable dins del desenvolupament global de l'internet.
I és sota aquest entorn que, de la mateixa manera, hauria estat creat Discord, el 2015, com una plataforma dissenyada per permetre crear servidors propis privats, amb sales de text, canals d'àudio i sistemes de rols personalitzables com a producte adaptat als usos i necessitats de la comunitat gamer.
¿ Quins avantatges et pot atorgar Discord a la interacció amb el teu públic?
A Discord, cada membre dels grups forma part d'una gran comunitat dins de la qual es comparteixen moltes característiques diferents.
Podent mantenir les sales diferents maneres de presentació, personalitzables, alhora que disposar de moderadors i chatbots amb funcions configurables; com aquelles de gravar contingut en canals específics i/o adoptar personalitats de personatges animats, o pel cas, veus de marca.
Així, comptant amb característiques com aquestes, ha estat només qüestió de temps perquè Discord, com a catalitzador de comunitats lleials i compromeses, servís per a propòsits més grans com els són els plans i campanyes de màrqueting de grans marques.
A continuació us mostrem dos casos d'èxit, més certs aprenentatges respecte a la integració de Discord dins de les estratègies publicitàries de grans empreses.
Samsung i la seva visió del metavers
Durant el esdeveniment NFT.NYC que va tenir lloc a la ciutat de Nova York el mes passat, Samsung desvetllo que ha estat ampliant les formes i canals a través dels quals interactua amb els fanàtics de Web3, el seu propi metavers, passant a crear experiències digitals i dispositius portàtils virtuals com NFTs de marca.
Succeint que, segons Digiday, només 12 hores després del debut del servidor de l'empresa, aquest mitjà va arribar a la xifra de més de 100.000 membres nous.
I havent assenyalat Michelle Crossan-Matos, vicepresidenta i directora de màrqueting i comunicacions de Samsung Electronics America, que la marca estaria publicitant la plataforma “com una conversa a Times Square i una tanca publicitària“.
En altres paraules, el servidor bàsicament seguint la mateixa principia de Discord en conformar-se per dues sales separades orientades a audiències clau: jugadors i fanàtics de Web3 interessats en NFT o temes relacionats amb el metavers.
Així, a la seva plataforma, Samsung posa en pràctica la metodologia de conformar un espai on les audiències poden interactuar, conversar i discutir entre si.
No obstant això, fins ara fins i tot queda per revelar-se si, com a DIscord, Samsung mantindria d'alguna manera una interacció activa i compromesa amb la seva comunitat en aquest servidor.
Gucci, la volta experimental
Gucci, per la seva banda, va crear el seu propi servidor a Discord com a part d'una estratègia de NFT.
Fa no gaire temps enrere, la marca de luxe va compartir una invitació al seu servidor de Discord a través del seu feed de Twitter.
Sent una marca exclusiva, seguint la intenció de desenvolupar una “experiència exclusiva” per a la seva comunitat: La marca va oferir als primers 20.000 membres nous l'obtenció de rols especials així com la capacitat d'accedir a canals centrats en NFT.
En dos dies, el canal hauria obtingut més de 28.000 membres. Degut a aquest cas exitós, Kering, l'empresa matriu de Gucci, va arribar fins i tot a crear un lloc especialitzat per dedicar un professional a administrar el seu servidor Discord que s'ocuparia exclusivament de mantenir la presència de la marca.
¿ Com utilitzar Discord a la teva estratègia de màrqueting per construir una comunitat sòlida?
Per descomptat, amb les notícies i esdeveniments de NFTs i sobre el metavers succeint a tot arreu, omplint l'internet, és lògic que les plataformes basades en aquestes noves comunitats dinàmiques esdevindrien populars. Tot i això, havent de comprendre que plataformes com Discord en cap cas podrien ni haurien de buscar convertir-se en el nou TikTok.
Discord és un canal per parlar de “tu a tu” amb la teva comunitat, rebent comentaris instantanis i mantenint una conversa bidireccional amb usuaris interessats.
Deixant de ser la teva marca –almenys per un moment– el més destacat de l'escenari; a través d'aquests canals davant de tot el més important serà sempre la relació que construeixes amb la teva audiència.
D'aquesta manera, Discord es presenta com una eina imprescindible per a aquelles marques que volen anar un pas més enllà en la comunicació amb els clients i seguidors.