Saps quins són els errors més grans que cometen les empreses quan treballen amb 𝗞𝗣𝗜'𝘀?
Quan llegeixes o escoltes sobre un KPI, el més probable és que assumeixis que és un tema molt conegut i creus que tens tot sota control, però aquesta familiaritat pot portar-te a cometre alguns errors. A continuació detallem els errors més grans que hem vist que les empreses cometen una vegada i una altra a l'hora d'implementar els seus KPI:
1. Mesurar tot allò que “es mou i camina”:
Si els KPI estan desalineats o no apunten a objectius clau o estratègics del negoci, aleshores 𝗻𝗼 𝗲𝘀 𝘂𝗻 𝗞𝗣𝗜, cal entendre que no s'ha de mesurar tot el que sigui susceptible i fàcil de mesurar. No per tenir més mètriques significa que hagis de complir les teves metes i objectius claus.
2. Usar Vanity Metrics com a KPI's:
Els indicadors de vanitat són excel·lents per cridar l'atenció i impressionar els altres, però no t'ajudaran a pagar les factures, ni als proveïdors ni a generar guanys 🤑.
Una mètrica de vanitat no és dolenta, el que és dolent és no validar-ne l'impacte o la contribució a la consecució d'objectius comercials clau, per exemple, les pàgines visitades és una mètrica de vanitat si l'analitzes de manera aïllada, però quan la creues amb els leads generats o les vendes en conjunt, es converteix en un KPI de taxa de conversió.
3. Utilitza els KPI com a objectius:
Els KPI no són objectius, els KPI són una forma de verificar que estàs aconseguint els teus objectius comercials clau, de manera que quan converteixes els KPI en objectius, deixen de funcionar correctament i el que passa és que la nostra creativitat en la manipulació de mètriques I busquem la forma que juguin a favor nostre, especialment quan existeixen incentius i bonificacions financeres associades a aquests KPI.
4. Molts KPI de resultat o endarrerits, pocs KPI drivers
Òbviament, ha de tenir alguns KPI de resultats per mesurar lèxit del negoci, però el que passa amb aquests és que una vegada que els obtens no pots arreglar, són història. Per contra, els KPI's drivers són influents i processables, cosa que permet corregir les desviacions a temps per assolir els objectius.
5. No analitzar i monitoritzar KPI's
Els KPI existeixen per analitzar i extreure insights i informació clau per a l'acció i la presa de decisions, que han de formar part de la dinàmica i el llenguatge diari del negoci.
Alguna vegada heu comès algun d'aquests errors? Creus que ens estem perdent alguna cosa?