Avui dia mai havia estat més fàcil trobar un producte o servei en línia.
Durant la pandèmia, la majoria de les grans marques, com Nike, Louis Vitton i Lowe, van millorar i ampliar els seus canals de vendes de manera important portant la majoria dels seus catàlegs i ofertes de productes a xarxes socials com Instagram, Youtube, TikTok i fins i tot Pinterest –amb resultats de vendes significatius.
Firmes com Accenture han remarcat com el mercat del social commerce, o social shopping, espera veure un creixement de fins als $1.2 trilions en el seu valor per al 2025 –Un augment 3 vegades més ràpid que el previst per a l'ecommerce tradicional.
Mentrestant, les plataformes objecte d'aquest comerç han trobat augments en el seu nombre d'usuaris de la mà d'aquesta tendència, ja sí, gegants com TikTok han procedit a associar-se amb Shopify, Youtube ha invertit i innovat en els seus 'tags de vendibles' i Pinterest ha introduït la modalitat de Business profiles, o perfils d'empreses, per compres des de la plataforma.
Per què el social commerce?
Per definició, el social commerce és la combinació de l'ecommerce amb les plataformes de social mitjana -a més d'una de les tendències líder en màrqueting i vendes per al 2022.
Es basa en una sinergia dinàmica entre tots dos elements, de la qual tot i ser un canal relativament nou, aquests models i estratègies han estat creixent ràpidament en rellevància i popularitat, com un motor de vendes fiable als principals mercats del món –amb més de 79 milions de productes venuts el 2020, i 100 milions esperats per al 2023.
Sent com és un model en voga, així es fa important per als negocis i empreses saber com enfocar-ho per treure el màxim profit possible en les seves estratègies de vendes en línia.
Passos per aprofitar el social commerce per augmentar les vendes
1. Tria la plataforma correcta a la teva marca
Aquesta elecció estarà determinada pels gustos i els costums de la teva audiència. Buscant, davant la possibilitat de pressupostos limitats, trobar els punts de trobada o 'overlaps' entre els teus diversos clients i audiències (Ex.: Plataformes, com Facebook, on es troben per igual generacions joves i madures per a lloguer de pisos).
En termes generals, Facebook es manté com el punt de trobada líder, amb més de 56 milions de compradors als EUA.
El seu germà, Instagram, no s'ha quedat enrere desfent-se de passos, límits i obstacles al funnel de vendes, o procés de compres. Mantenint el model de vendes en línia a través de màrqueting amb influencers com el seu punt fort.
Competidors directes com Youtube i TikTok, cadascuna a la seva manera, han introduït també funcionalitats per recolzar i augmentar el social shopping.
2. Simplifica el procés de compra
Un dels avantatges més grans de les compres en línia és la conveniència i facilitat del procés, podent comparar preus i característiques des de la comoditat de la teva llar.
Tot i això, al procés de vendes online se li presenten altres obstacles com poden ser la qualitat de la interfície que guia i orienta l'usuari en la seva recerca de productes a través de posts, links i pàgines –rutes que es poden tornar confuses–, així com el retorn de la competència de les botigues físiques.
Emmarcar call-to-actions clars, links directes a les pàgines de vendes i punts de venda ràpida i fàcils de portar i entendre, són elements fonamentals per aconseguir èxit als teus canals de social commerce. En cas contrari, cada clic addicional que no pugueu suprimir contribuirà a la pèrdua de vendes.
3. Personalitza l'experiència dels clients
Els temps de vendes per catàlegs han acabat, tant per a vendes físiques com a vendes en línia.
Aquesta és fins i tot una característica que els consumidors s'han acostumat a esperar, i en aquest sentit el social commerce, amb un accés a dades, analítiques i detalls exhaustius sobre els gustos i els comportaments dels teus seguidors, té un avantatge clar davant les altres formes de vendes.
Des de la possibilitat de prendre millors decisions, informades i basades en dades, dissenyar experiències de venda personalitzades és potser el benefici més útil que els canals de social shopping, quan ben implementats, poden oferir a la teva força de vendes.