La segmentació no és una eina nova, però sí una que, usada correctament a l'hora de publicar els teus social ads, et pot donar resultats extraordinaris. La segmentació és l'oportunitat de servir anuncis superdirigits que apel·lin als gustos, sentiments, preferències i necessitats particulars dels teus clients, amb un nivell de precisió sense precedents.
D'aquesta manera, podràs adaptar la teva estratègia de social ads per augmentar l'eficàcia dels anuncis, assegurant-te que se'ls mostressin exactament als teus clients, actuals o potencials, que més probabilitat tinguin d'interactuar, és a dir: fer clic, comprar, contractar o, dit d'una altra manera, fer valer la teva inversió en social ads.
La primera decisió que hauràs de prendre a l'hora de definir la teva estratègia de social ads és el camp de joc, és a dir, la plataforma o la xarxa social on publicaràs els teus anuncis. Aquí la pregunta que has de respondre és: on són els meus clients, actuals i potencials?
El punt anterior va de la mà d'aquest, ja que per a l'elaboració i la implementació de qualsevol estratègia de màrqueting, inclosos els social ads, hauràs de conèixer la teva audiència tan bé com sigui possible. Per això, les xarxes socials proveeixen una gran quantitat de dades i estadístiques, les quals has de filtrar per rescatar aquells que siguin rellevants per als productes o serveis que busques promocionar.
Un cop tinguis definida la teva audiència, si vols portar aquest punt un pas més enllà en la teva estratègia, pot definir grups dins de la teva pròpia audiència, per crear anuncis micro-segmentats que apuntin de manera encara més específica a grups més petits, o nínxols, de clients.
Ja has triat el teu camp de joc i ja has definit la teva audiència. El que segueix, és aprofitar les eines que les xarxes socials proveeixen per esprémer al màxim la inversió que faràs a social ads i aconseguir, així, nivells tan alts d'interacció amb els vostres anuncis com sigui possible.
A l'hora de publicar un anunci en una xarxa social, les opcions de personalització de l'audiència objectiu, és a dir, les persones a qui arribaran els teus anuncis, són moltes: des de dades etàries i geogràfiques fins a interessos personals, hobbies, interaccions anteriors (amb publicacions pròpies, per exemple), preferències i, a Facebook i Instagram, fins a interconnectivitat: la possibilitat d'apuntar clients potencials que les plataformes qualifiquen de similars als nostres clients actuals.
Així com definir a la teva audiència és fonamental per a tota estratègia de màrqueting, també ho és mesurar i, després, optimitzar. reals de la teva campanya i, el que és igual d'important, a afinar la teva estratègia per aconseguir millors resultats la propera vegada.